Telemarketing a cold mailing
O ile działalność twojej firmy polega na dystrybucji, wiesz na pewno jak trudne jest pozyskiwanie klientów. Kiedy zatrudniasz kilku handlowców, ich rolą nie jest wyszukiwanie klientów od zera. Żaden z nich nie pisał się na telemarketing, ponieważ to zbyt pracochłonne, w szczególności jeżeli zainwestowałeś w profesjonalne szkolenia dla swojej załogi.
Ich rolą jest kontaktowanie się z klientami, którzy już są wstępnie zainteresowani twoją ofertą. W tym celu musisz wyszukać firmę, która wykorzystując elementarne techniki sprzedaży, będzie pozyskiwać dla ciebie leady. Rozliczysz się z nią w dowolny sposób – w pewnych przypadkach będziesz płacić za właściwie każdy pozyskany kontakt, czasami za przedzwonienie całej konkretnej bazy klientów. Właściwie każdy lead to potencjalny klient i rolą handlowca jest przekonać go do twojej oferty. Wstępnie weryfikuje go telecentrum, które pozyskało informacje na jego temat. Pamiętaj, że istotne jest również to, byś jak najdokładniej opisał produkty lub usługi, które sprzedajesz. To umożliwi precyzyjnie zdefiniować targetową grupę i obdzwonić tylko taką podstawę klientów, która rzeczywiście może być zainteresowana twoją ofertą. Aby twoi handlowcy nie tracili czasu na spotkania z osobami, które w ogóle nie są przekonane do oferty, sprawdź jak jakościowo do swojej pracy podchodzi telecentrum, które wybrałeś. Zapytaj o procentową skuteczność leadów, rekomendacje od wcześniejszych klientów. Sprawdź procedury, o ile tylko są ogólnodostępne. O ile w firmie na prawdę bardzo często zmienia się załoga, pracownicy najprawdopodobniej nie zdążą nabrać sprzedażowego doświadczenia i już opuszczają firmę. Postaw na doświadczony zespół, który pomoże ci zwiększyć sprzedaż i wesprze twoich handlowców w zarabianiu. Ważne jest, ażeby nie byli to ludzie, którzy wyłącznie przedzwonią podstawę i spalą kontakt do klientów, którzy możliwe, że zdecydowaliby się na propozycję, jeśli ta byłaby przedstawiona w atrakcyjny sposób. Bez wątpienia nie jest tak, że twoi handlowcy dostaną klientów podanych na tacy, ale na pewno będzie im łatwiej jeżeli klienci będą wstępnie sprofilowani.
Dodatkowe informacje: call center warszawa.