Dobra reklama
W kosztach firmowych można ujmować różnorakie wydatki i możemy wymienić tutaj w głównej mierze wydatki na prezenty, których koszt nie przekracza 10 zł. Z takich prezentów nie powinno się się przy tym rozliczać, zatem nie stanowią one kłopotu w ujęciu finansowym i podatkowym. Prezentów tego typu możemy wręczyć wiele i firmy zmierzające do poprawienia swojej pozycji na rynku bardzo chętnie z tego korzystają.
Jest realnie sporo firm, które chętnie kupują gadżety reklamowe i dystrybuują je w swoim środowisku. Co prawda brelok reklamowy wydaje się takim codziennym drobiazgiem i tak de facto mało kosztuje, bo jego cena wynosi maksymalnie kilka zł, zatem właściwie każdy może sobie na niego pozwolić, ale ten gadżet może być bardzo miłym dodatkiem do zakupów i skłaniać w przyszłości do ponownego zainteresowania się oferta. Każda firma chciałaby mieć lojalnych klientów czyli takich klientów, którzy powracają i kupują ponownie. Żeby to jednak było możliwe, oferta musi być naprawdę atrakcyjna i mowa tu nie tylko o przystępnej cenie, niemniej jednak również o wszystkich dodatkowych bonusach, a brelok z grawerem przedstawiającym logo firmy lub nawet imię klienta jest bardzo miłym dodatkiem. Potęga gadżetów reklamowych tkwi w ich łatwości. Po prostu dajemy klientowi albo potencjalnemu klientowi coś bezpłatnie, a Urząd Skarbowy nie powinien wnosić żadnego sprzeciwu w związku z uwzględnieniem wydatków na takie gadżety w kosztach uzyskania przychodu. Należy pamiętać, że można je w ten sposób ujmować dopóty, dopóki prezenty nie spełniają funkcji reprezentacyjnej. Za funkcję reprezentacyjną uważamy prezenty drogie i jednocześnie całkowicie niepotrzebne. Zwyczajne gadżety takie jak brelok z logo nie są kwalifikowane do reprezentacji, a do tradycyjnych prezentów i równocześnie metod promocji, więc wydatki na nie poniesione można odliczyć od podatków i mowa tu zarówno o wysokości podatku dochodowego, jak i należnego podatku VAT. Zasada ta obowiązuje nawet w przypadku bardzo dużej liczby tanich gadżetów bez względu na region ich sprzedaży. Możliwość zaliczenia tych wydatków do kosztów sprawia, że ostatecznie marketing jest znacznie tańsza.
Zobacz także: https://tanie-gadzety.com